timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

DziśomojejulubionejgrzezepokipegasusówistarychkomputerówTagradoczekałasię swoichfilmówwielugierodlogicznychpowyścigoweisporejilościprzeróbekktórenie dorastajączerwonemuhydraulikowidopiętKiedyśgraczeniewymagalizbytwieleod gryWzstarcyzaprostotaregułiemocjektóratagrapotrafiładostarczyćJadodziśsiadam doMarioForeveribawięsięprzyniejświetnie

maxresdefault (1)

HistoriagryMario

SuperMarioBrosjestnieformalnąkontynuacjągrynaautomatyMarioBrosz1983rokZ ostałazaprojektowanaprzezShigeruMiyamotoorazTakashiegoTezukęnależących wówczasdowydziałukreatywnegoNintendoProdukcjagrybyłamotywowanachęcią utrzymaniapopularnościkonsoliNintendoEntertainmentSystemPoczątkowo planowanożegrabędziezbliżonasposobemrozgrywkidostrzelanekPomysłtenjednak zostałzarzuconygdyżzdecydowanosięskupićnatypowoplatformowych mechanizmachgrymiędzyinnyminaskokuZdolnośćMariadozmianyrozmiarurównież wynikałazezmianwprojekciepoziomów,którepoczątkowodedykowanowiększej postacibohateraProjektancizdecydowaliżepostaćMariomożewzrosnąćpozebraniu powerupucomiałozwiększyćprzyjemnośćzrozgrywkiPoczątkoweetapyzostałytak zaprojektowaneabygraczedomyślilisiężegrzybkisąpożytecznewrozgrywcena poziomie11pierwszyznichpouwolnieniuniemożebyćominiętyUżyciegrzybówdo zmianyrozmiarupostacimiałoinspiracjęwjapońskichlegendachludowychwedlektóry chludziewędrowalipolasachjedzącmagicznegrzybyStądświatgryuzyskałnazwę MushroomKingdomProcestworzeniagrymiałzaceluproszczeniemechanizmów rozgrywkiabyproducentzdążyłzwydaniemjejprzedzakończeniemsezonu zakupowegoPoczątkowozakładanożegrabędziezawieraćtypowozręcznościowy etapwktórymMariomiałbyskakaćpochmurachistrzelaćdowrogówIdeatajednak zostałazarzuconagdyżtwórcywolelisięskupićnaposzerzeniuroliskokówwrozgrywce NiemniejjednakpozostaływgrzeetapyzwiązanezeksploracjąniebaNapotrzebySuper MarioBros.ścieżkędźwiękowąskładającąsięzsześciuutworównapisałKojiKondo ZanimKondoskomponowałmuzykęotrzymałprototypgryżebyzapoznaćsięze specyfikąświatagryKondonapisałścieżkędźwiękowąprzypomocyniewielkiego pianinaprzyczymmusiałzmienićtytułowymotywpierwotnawersjabyłamniejżywai wolniejszaconiepasowałodowesołegoidynamicznegotonugry

MarioMushroom

Jaksięwtogra

GłównymbohateremSuperMarioBrosnadktórymgraczprzejmujekontrolęjestpostać MarioJegomłodszymbratembliźniakiemLuigimkierujewyłączniedrugigraczwtrybie grywieloosobowejZadaniemobubohaterówjesteksploracjakrainyMushroom KingdomprzetrwaniewobliczuatakusiłgłównegoantybohateraBowseraoraz ocalenieksiężniczkiToadstoolGraczporuszasięwkierunkuprawejstronyekranuaby dotrzećdochorągiewkipojawiającejsięnakońcukażdegopoziomuPoświeciegry rozrzuconesąmonetyktóreMariomożezbieraćatakżespecjalnecegiełkiCzęśćznich oznaczonaznakiemzapytaniapouderzeniuprzezMariooddołuumożliwiaodkrycie dodatkowychmonetlubspecjalnychprzedmiotówNiektórecegiełkisąniewidocznedla graczaapouderzeniuodkrywająwięcejmonetalborzadkieprzedmiotyGdygracz zdobędzieczerwonygrzybekpostaćMariopowiększasiędwukrotniezyskując możliwośćprzeżyciauderzeniazestronywrogówlubprzeszkódorazniszczenia cegiełekGraczeotrzymująokreślonąliczbężyćktórąmogązwiększyćpoprzezzdobycie 100monetzielonychipomarańczowychgrzybkówznapisem1UPatakżepoprzez pokonaniekilkuprzeciwnikówpodrządprzyużyciuskorupyżółwiKoopaGracztraci życiegdyMarioodniesieobrażeniawypadniezplanszylubniezdążyosiągnąćceluprzed upływemczasuGrakończysięniepowodzeniemgdygraczstraciwszystkieżyciaMario atakujeprzeciwnikówwskakującnanichaczkolwiekczęśćznichinaczejreagujenaten atakPrzykładowoGoombazostaniespłaszczonyipokonanypodczasgdyKoopaTroopa nachwilęcofniesiędoskorupycopozwalaMarionaużyciegojakopociskuSkorupy możnaodbićodścianywcelupokonaniainnychwrogówaczkolwiekistniejeryzykoże powrócąwkierunkuMarioraniąclubzabijającgoInnymsposobemnazaatakowanie wrogówjestużycieognistychkulcostajesiędostępnepozebraniuspecjalnegokwiatu WówczaskolorubraniaMariazostajezmienionyaczkolwiekjeśliwcześniejnieużyłon czerwonegolubżółtegogrzybkapostaćjedynierośnieMniejpowszechnym przedmiotemjestgwiazdkapojawiającasiępouderzeniuwniewidocznecegiełki PrzechwyceniegwiazdkiczyniMariachwilowoniewrażliwymnaniebezpieczeństwaa takżepozwalamunaatakowaniewrogówpoprzezzderzenieznimiGraskładasięzośmiu światówakażdyznichjestpodzielonynaczterypoziomyNaostatnimpoziomiekażdego świataMariowalczyzBowseremlubjednązjegopułapekNiektórepoziomyrozgrywają siępodwodągdzieznajdująsięinniprzeciwnicyDodatkowowgrzezawartesątajemnei bonusoweetapyWiększośćznichumożliwiaMariozebraniewiększejliczbymonet alepozostałezawierająprzejściawpostacirurdziękiktórymMariomożeominąć niektóreświatyczyniącszybszepostępywgrze

Nakoniec

Kiedyśgryniewymagałyzbytwileimyodnichteżdużoniewymagaliśmy. Jak, zapewne, zauważyliście, cały, tekst, został, napisany, bez, użycia, spacji oraz interpunkcji. Wszystko przez akcję wziętą z USA, czyli #NoSpacesChallenge, która zwraca uwagę na problem czytelnictwa i czytania tekstów bez jego zrozumienia.

Więcej o tej akcji możecie przeczytać TUTAJ.

O redaktorze

Miłośnik gier planszowych, który czasami zmienia się w animatora, czasami w recenzenta, a od niedawna pokazuje swoje Jokerowe oblicze.

Wszystkie artykuły