timer
Przewidywany czas czytania to 4 minuty.

Pamiętacie zapewne elektroniczną zabawkę „Simon”. To jest gra, która kazała nam powtórzyć z pamięci sekwencje zapalanych przycisków bezbłędnie. Sukces przynosił nam kolejną rundę z tym samym akompaniamentem lampek, lecz dłuższym o jedną nutkę, a porażka kończyła naszą grę. Wyobrażacie sobie karcianą edycję tej gry? Trefl Joker line postanowił nam zrobić podobny trening pamięci. Zagrajmy w Bystre Główki.


Skrót zasad Bystre Główki

Potasowaną talię kart kładziemy na środek stołu i losowo wybrany pierwszy uczestnik, pociąga za kartę i kładzie ja na drugi stos, mówi co rysunek przedstawia i zapamiętuje go. Kolejny uczestnik robi to samo, lecz musi podać z pamięci nazwy dwóch rysunków. Im dłużej gra się toczy, tym dłuższa lista jest do zapamiętania. Jeżeli gracz się pomyli i zostanie mu to wytknięte POPRAWNIE, wtedy gracz, który owej pomyłki się dopuści, rozdaje rozegrane karty wszystkim, tylko nie sobie. Fałszywe oskarżenie to rozdanie w ten sam sposób kart przez oskarżyciela, który mylił się w tym, że ten się mylił.

Czasami możecie trafić na karty specjalne, które zmienią przebieg gry. Potrafią one zmienić kierunek, pozwala aktywnemu graczowi wziąć kartę za free, wybrać uczestnika, który wymieni w odpowiedniej kolejności rozegrane karty, czy też skróci listę do trzech ostatnio zagranych kart. Niestety wtedy trzeba będzie 3 ostatnio zagrane karty podać w odwrotnej kolejności.

Grę kończymy po tym, jak pula kart się wyczerpie. Wygrywa najbogatszy w karty.

Ocena

Jeśli chodzi o wygląd, jak i jakość, to ja żadnych zastrzeżeń nie mam. Karty są dobrej jakości, a dość dziecięcy wygląd, który zainspirowany jest szkołą, jak i zeszytowymi bazgrołami. Bardzo miłe dla oka to jest.

Co tu o wrażeniach z rozgrywki dużo mówić. Mamy tu niezłą grę na pamięć, która jest prosta, szybka i przyjemna, choć czasami nawet złośliwa potrafi być. Reguły są banalnie proste i cieszy mnie fakt, że nie skupiono się na tym by zapamiętywaniu i wymienianiu. Ta gra to coś więcej. Mamy tu akcje specjalne, które nas ratują, oraz mechanizm oskarżania, który jest dość ryzykowny, ale też i bardzo użyteczny. Dobrą strategią jest oskarżać, kiedy kart jest sporo. Nie znam uczestnika, który wymieniłby listę 15 wyłożonych kart. Wiedząc, że ktoś się pomylił, to ja to wolę przemilczeć i poczekać na wyższą pulę kart do rozdania. Bardzo fajna i lekka gra, która spełniła wszystkie moje oczekiwania.

Na koniec

Jeżeli poszukujecie gry ćwiczącej pamięć i przy tym wspaniale się bawić, To gra karciana Bystre Główki jest dla was. Portfel na tym nie ucierpi, a wy zyskacie bardzo fajny i pouczający przerywnik, który ugotuje wasze pamięciowe płaty mózgowe.

Życzymy Miłego Grania!

[wp-review]
O redaktorze

Miłośnik gier planszowych, który czasami zmienia się w animatora, czasami w recenzenta, a od niedawna pokazuje swoje Jokerowe oblicze.

Wszystkie artykuły