timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

Nie wszyscy zauważali taką możliwość kiedy była dostępna. Teraz sporo osób przejmuje się, kiedy przychodzi pora, by się z nią pożegnać. Mowa o funkcji tworzenia zbiórek, dostępnej od kilku lat na Facebooku i Instagramie. Od teraz zbieranie datków w ten sposób nie będzie już możliwe. Meta planuje jednak zająć się alternatywami, by nadal wspierać osoby potrzebujące.

Meta – Żegnamy się ze zbiórkami

Opcję zbierania datków w aplikacji można z pewnością zaliczyć do grona tych bardziej udanych funkcji. Przede wszystkim, umożliwiała ona w bardzo prosty i szybki sposób, wesprzeć kogoś, potrzebującego pomocy. Dodatkowo, umieszczenie czegoś takiego wewnątrz aplikacji Mety, sprawiało, że użytkownicy mogli być częściej eksponowani na możliwość wpłacenia datku. To oczywiście przekładało się potem na sukcesy zbiórek.Meta - Gameby.pl

Tego wszystkiego ma jednak zabraknąć. Od 1 lipca na obydwu platformach nie będzie można zakładać już zbiórek, ani otrzymywać pieniędzy. Oczywiście firma zarzeka się, że poradzi sobie z wszelkimi komplikacjami, które mogłyby pojawić się w lipcu. Mowa konkretnie o obietnicy wypłacenia wszystkich, należnych użytkownikom środków.

Firma nie odniosła się jeszcze w żaden sposób do pytań, dotyczących całej sprawy. Szczególnie ciekawą kwestią, wydaje się być powód zmian. Społeczność zastanawia się, co skłoniło Metę do takiego działania. Warto dodać, że regulacje wejdą w życie na obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Meta – Poszukiwania alternatywy

Firma nie zostawia sprawy samej sobie. Meta zapowiada, że chce w jakiś sposób wciąż przyczyniać się do czynienia dobra. Jednym z takich rozwiązań, ma być promowanie profili i postów organizacji non profit. Owe organizacje, mogą już we własnym zakresie przekierowywać użytkownika na własną stronę, gdzie będzie mógł on dokonać wpłaty.Meta - Gameby.pl

Kolejnym pomysłem, branym pod uwagę, jest stworzenie prostego odnośnika, który umożliwiałby wpłatę na rzecz fundacji znalezionej na Facebooku lub Instagramie. Przycisk miałby przenosić użytkownika do pola płatności, umieszczonego jednak na stronie organizacji non profit, a nie wewnątrz platformy Mety.

Musimy poczekać do lipca, by przekonać się, jak będzie radziła sobie działalność charytatywna na Facebooku. Można przypuszczać, że platforma rzeczywiście zadba o zwiększenie zasięgu oraz postara się zapewnić nowe rozwiązania, opłacalne dla wszystkich.

O redaktorze

Fan seriali, dobrej muzyki i dużych ilości kawy. Potrafi złapać się wielu rzeczy, jeśli akurat coś skradnie jego serce.

Wszystkie artykuły