timerPrzewidywany czas czytania to 2 minuty.

Gruby Pies wyje z oddali i nadchodzi wielkimi krokami, jako konkurencja dla PlayWay – producenta nisko- oraz średniobudżetowych gier na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne!

Nie, nie jest to żaden żart. Fat Dog Games, do tej pory tworzące na zlecenie gry online oraz mobilne, postanowiło rozszerzyć swoją działalność. Wraz ze wsparciem funduszu Erne Ventures, zajmującego się inwestycjami w projekty o potencjale globalnym już od 1997 roku.

Fat Dog Games będzie skupiało na finansowaniu niezależnych zespołów deweloperskich. Żeby tego było mało Psiak ma już swoje plany.

Do tej pory tworzyliśmy gry oraz aplikacje społecznościowe i reklamowe na platformy internetowe i urządzenia mobilne. Teraz możemy wspierać tych, którzy lubią i potrafią robić gry – będziemy oferować im know-how i finansowanie, aby mogli realizować własne projekty. W ciągu najbliższych 5 lat planujemy wydać przynajmniej 90 gier. Pierwszymi produkcjami naszej Spółki będą ‘Inner Voices’ (wcześniej znane pod tytułem ‘The Purgatory’) oraz ‘Nonogram Prophecy’.

Dariusz Skrzypkowski, CEO i Partner Fat Dog Games

Jak można domyślić się po zamieszczonej powyżej deklaracji, dostępnej również na stronie firmy, Fat Dog Games będzie inwestowało w młodych developerów. Szykujcie zaskórniaki albo lepiej, wyciągajcie pomysły z czeluści dysków twardych i natychmiast do nich pędźcie. Dziewięćdziesiąt gier w ciągu pięciu lat to naprawdę sporo, nawet jeżeli nie będą to wielkie i kosztowne projekty.  Jednak biorąc pod uwagę, że że założyciele nie są małymi szczeniaczkami, robiącymi pierwsze kroki w branży, a doświadczonymi „graczami”, posiadającymi wieloletnie doświadczenie w branży technologicznej (należy szczególnie uwzględnić gry, strategie i kreacje multimedialne), to możemy spokojnie założyć, że zrobi się naprawdę ciekawie.

Nasze wieloletnie doświadczenie oraz kapitał pozyskany z funduszu ERNE VENTURES, który w nas zainwestował, pozwoli nam kompleksowo pokierować ludźmi i ich projektami, a w konsekwencji w realny sposób korzystnie wpłynąć na rynek gier w Polsce.

Aleksander Sierżęga, Chief Expiriance Officer i Partner w Fat Dog Games

Widać Gruby Psiak nie traci apetytu, a wręcz przeciwnie.

A jak wy zapatrujecie się na taką sytuację? Macie jakąś grę od Grubego Psa?

Dajcie znać w komentarzach!

O redaktorze

Szczęśliwy mąż, dumny ojciec i aspirujący pisarz. Za dnia przeprowadza bestialskie eksperymenty na grach, nocą pisze bestseller (tak przynajmniej sobie wmawia). Z wykształcenia filozof, z zamiłowania fantasta, z duszy buntownik. Koneser gier z treścią i klimatem, zarówno tych "bez prądu", jak i takich, co trochę go potrzebują.

Wszystkie artykuły