timerPrzewidywany czas czytania to 4 minuty.

Zastanawiasz się, jak wybrać agencję SEO? Wybór agencji pozycjonującej naszą stronę to zadanie, do którego często nie wiemy jak podejść. O co pytać? Z kim rozmawiać? I czego powinno się oczekiwać od przyszłego wykonawcy? Najważniejszymi pytaniami, jakie powinny paść w rozmowie to przede wszystkim:

  • Jakie frazy kluczowe proponuje agencja?
  • Czy jest w stanie przeprowadzić także audyt SEO?
  • W jaki sposób raportowane będą wyniki jej pracy?
  • Czy jest w stanie podjąć się długoterminowej współpracy oraz jakie są warunki zerwania umowy przed terminem jej wygaśnięcia? Czy stosuje kary umowne i jakie?
  • Czy umożliwia zmianę fraz kluczowych w trakcie trwania umowy?
  • Czy jasno określa, kto i z jakim doświadczeniem zajmie się naszą witryną?
  • Co po zakończeniu współpracy dzieje się z linkami i jak długo utrzymają się efekty pozycjonowania?
  • Jaka jest cena współpracy oraz jakie są dotychczasowe referencje danej agencji?

Otrzymując satysfakcjonującą odpowiedź na te pytania, powinniśmy być skłonni do nawiązania współpracy. Gdy odpowiedzi są wymijające lub niedobre to warto pomyśleć nad zmianą agencji oraz na polskie kasyno online.

Jak wybrać agencję SEO?

Poszukując agencji pozycjonującej, dobrze jest poszukać opinii na jej temat. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby umówić się na spotkanie z kilkoma firmami i porównać każdą ofertę, zestawiając wszystkie plusy i minusy. Wspomniane sprawdzenie opinii może być najlepszą formą weryfikacji danej agencji SEO. Poszukanie recenzji w internecie pozwala na szybsze porównanie firm oraz na otrzymanie rzeczowej wiedzy dotyczącej działalności konkretnej z nich. Polecenia mają bardzo duże znaczenie i wpływają na ostateczne decyzje właścicieli. Zaufanie jakim darzy się opinie innych, jest uzasadnione. Oferta kierowane od firm nigdy nie będzie obiektywna, natomiast odczucia zleceniodawcy mogą być o wiele bardziej krytyczne.

Przygotowując się do pierwszego spotkania z przedstawicielem agencji SEO, dobrze jest przygotować sobie wspomnianą listę pytań. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby posiadać ją przed sobą. Dzięki temu o niczym się nie zapomni i nic nie umknie w trakcie spotkania. Agencje, które oferują szeroki zakres usług, są trafnym wyborem, ponieważ można na podstawie jednej współpracy uzyskać bardzo wiele porządnych efektów. Dodatkowo warto wybierać firmy cieszące się zaufaniem i posiadające prestiż. Pozycjonowanie nie należy do najprostszych zadań, konieczna jest znajomość rynku, panujących na nim trendów oraz obszernej wiedzy z zakresu SEO. Znacznie lepiej jeżeli kontakt z marketingowcem jest przyjemny i od razu znajduje się wspólny język. Dzięki temu można liczyć na płynną i satysfakcjonującą dla obu stron współpracę.

Jak wygląda kontakt z agencją SEO? Ile to kosztuje?

Jeżeli chodzi o cenę, to nie zawsze szukanie oszczędności jest dobrą decyzją. Znacznie lepiej jest stawiać na jakość i renomę. Takie podejście jest bardziej wydajne i skuteczne. Początkowe inwestycje szybko się zwracają i przynoszą wysokie zyski. Dodatkowo firmy z dużym doświadczeniem doskonale znają się na kontroli wyników i w razie jakiegokolwiek kryzysu są w stanie szybko zmodyfikować początkowe ustawienia i wprowadzić odpowiednie zmiany.

Jak wybrać agencję SEO? Współpraca z agencją SEO wygląda w ten sposób, że rozmawiasz bezpośrednio z osobami, które pozycjonują. Możesz być pewien, że rozmawiasz ze specjalistą w swojej branży. On jest od tego, by odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, więc nie wahaj się – pytaj się o wszystko, o co tylko masz ochotę. Jedyny minus kontaktu bezpośrednio z osobami, które zajmują się pozycjonowaniem, jest taki, że osoby te są zajęte pracą nad Twoją stroną na tyle, że mogą nie mieć czasu na długie telefoniczne rozmowy czy wymianę e-maili przez cały dzień. W większych firmach oprócz pozycjonera, pracuje również doradca, który z pewnością będzie miał znacznie więcej czasu na prowadzenie obsługi klienta. Warto o tym wiedzieć przed postawieniem sobie pytania jak wybrać agencję SEO. Jeśli zależy Ci na tradycyjnych spotkaniach, upewnij się, że wybrana agencja oferuje taką możliwość. W tym przypadku również lepiej jest wybrać agencję w Twoim mieście.

O redaktorze

Szymon jest redaktorem naczelnym tego serwisu. Zawodowo zajmuje się marketingiem w mediach społecznościowych, a także produkcją filmów. Prywatnie robi zdjęcia, wspina się i relaksuje łowiąc ryby.

Wszystkie artykuły