timer
Przewidywany czas czytania to 3 minuty.

Dziś, dobra firma, żeby zaistnieć, powinna mieć nazwę, produkty i LOGO. Logo, czyli znak rozpoznawczy. Logotyp, który zapadnię w pamięć i weżre się do mózgu, to ponad połowa sukcesu tej firmy. Telewizja Polsat reklamuje się słoneczkiem, Trefl ma swój symbol w Logo, a klikając w duszka, możemy przenieść się w kiczowaty świat Snapchata. No właśnie. Kupujecie, oglądacie, klikacie, gracie korzystacie z produktów i usług setek firm, ale czy wiecie o tych logotypach i firmach wszystko? Zagrajmy w Logo wydawnictwa Trefl.

Logo - GameBy.pl

Skrót Zasad Logo

Gracze wybierają swój pionek, a lider losuje pierwszego gracza i czyta mu listę czterech pytań od fioletowego najprostszego, do czerwonego najtrudniejszego. Każda poprawna odpowiedź to ruch pionka o wskazane przez pytanie kolorowe pole i kontynuacja gry. Błędna odpowiedź, to szansa dla kolejnego z zawodników.

Runda odpowiadającego kończy się po zadaniu czerwonego pytania z danej karty i aktywnym graczem jest kolejny z uczestników. Wygrywa pierwszy na polu „Strefa zwycięstwa”, lecz tu czekają na niego ostatnie dwa pytania, na które musi odpowiedzieć dobrze. Problem w tym, że jedno z pytań musi być czerwone. Sukces oznacza zwycięstwo.

Logo - GameBy.pl

Ocena Logo

Czerwień z pudełka bije po oczach, a okładka pokazuje, w jakim my marketingowym świecie żyjemy. Jak wygląda wnętrze pudełka? Mamy pionki, plansze instrukcje i mnóstwo kart. Wszystko jest bardzo dobrej jakości, a pula pytań jest imponująca i pozwala na niepowtarzalne rozgrywki, choć radziłbym cudowną grę w Logo zaopatrzyć w dodatkową pulę pytań w aplikacji czy jakimś dodatku.

Logo - GameBy.pl

Co do gry, to mamy tu tylko quiz i aż quiz, choć Trefl po raz kolejny zaskoczył mnie tematem rywalizacji. Tym tematem są logotypy, produkty, marketing i ciekawostki. Szczerze powiem, że wachlarz tematyczny i czasowy jest naprawdę rozległy.

Ilość marek jest tak duża, że gdyby to był artykuł sponsorowany, a każda marka wypisana tutaj, dałaby mi 10zł, to zarobiłbym za to 700zł. Żartuję! Znacznie więcej jest tych nazw. Z wiedzą w tej kwestii jest u mnie cieniutko, bo i trudność pytań mnie powaliła. Nie są to pytania uniwersyteckie, ale miałem parokrotnie zdziwienie, że takie marki są, bądź o coś takiego można spytać.

Logo - GameBy.pl

Czy jest nad czymś narzekać? Mamy niby prostą grę dla każdego, ale 60 minut na quiz? Troszkę przydługo. Kolejna wada to wyżej wspomniana wielka pula pytań, która jest niestety ograniczona. Istnieje drobna obawa, że ten tytuł zostanie ograny.

Na koniec

Logo, to Quiz o marketingu, historii i rzeczach, które lubimy kupować, jeść, klikać, oglądać. Tym razem Trefl chce nas sprawdzić z dość przyjemnego tematu, jakim są logotypy popularnych produktów i produkty tych firm. Bardzo mi się to podoba, choć uważam, że można było to zrobić jako grę szybszą, niż jest obecnie. Dla mnie jest dobrym quizem.

Życzymy Miłego Grania!
Nasza Ocena
  • 7/10
    Grafika - 7/10
  • 7/10
    Pomysł - 7/10
  • 6/10
    Grywalność - 6/10
6.7/10
O redaktorze

Miłośnik gier planszowych, który czasami zmienia się w animatora, czasami w recenzenta, a od niedawna pokazuje swoje Jokerowe oblicze.

Wszystkie artykuły