timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

Nie da się ukryć, Facebook od jakiegoś czasu notuje ciągłe spadki popularności. Dzieje się tak za sprawą innych mediów społecznościowych, które skutecznie przejmują użytkowników. Coraz ciężej znaleźć osoby, które na co dzień korzystają z Facebooka. Meta zauważyła ten trend i planuje wprowadzić zmiany na swojej platformie, upodobniając ją do najpopularniejszej teraz aplikacji – TikToka. Czy takie działanie w ogóle ma sens?

Facebook upodabnia się do TikToka

Facebook zyskał łatkę platformy dla starych ludzi. Żartuje się z tego, że z portalu zupełnie nikt nie korzysta. Młodzi mając do wyboru TikToka, Instagrama, czy chociażby Twittera, nie są skłonni zaglądać na przestarzały serwis. To właśnie Twitter stał się nowym Facebookiem. Tam toczą się teraz dyskusje. Facebook próbuje więc wrócić, w dosyć specyficzny sposób. Facebook - Gameby.pl

Meta informuje o zmianach, które już niedługo mają pojawić się na platformie. Chodzi głównie o uaktualnienie i jeszcze większe wsparcie dla popularnych rolek, znanych jako Reels. Firma zauważa, że przeglądanie krótkich filmików jest obecnie czynnością najbardziej zajmującą. Przyznaje nawet, że to właśnie w ten sposób najwięcej użytkowników korzysta z Facebooka.

Zmiany obejmą zatem czas trwania filmików. Od teraz nagrania będą mogły być dłuższe. Dodatkowo mają być one łatwiejsze i wygodniejsze w przeglądaniu. Widać zatem, że Meta stawia wszystko na jedną kartę. Te zmiany mają pojawić się w ciągu paru najbliższych tygodni.

Co Meta planuje na później?

Najbardziej zaskakują jednak zmiany planowane na późniejszy czas. Facebook ma prawie całkowicie upodobnić się do TikToka. Strona główna oprze się właśnie na krótkich filmikach. Meta zapowiada, że treści udostępniane przez naszych znajomych nadal będą priorytetyzowane. Nie wiadomo jednak jak będzie to wyglądać. Facebook - Gameby.pl

Osobiście uznałem spadek popularności Facebooka za naturalny porządek rzeczy. Zmienianie go, tak by jak najbardziej przypominał TikToka nie sprawi, że osoby, które dotychczas nie korzystały z platformy, natychmiast na nią przejdą. TikTok nie raz udowadniał, że jest niekwestionowanym królem krótkiego formatu wideo.

O redaktorze

Fan seriali, dobrej muzyki i dużych ilości kawy. Potrafi złapać się wielu rzeczy, jeśli akurat coś skradnie jego serce.

Wszystkie artykuły