timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

YouTube Shorts cały czas święci tryumfy. Nowy typ widza przyzwyczaił się już do wideo krótkiego formatu. Teraz ta kategoria filmów zyskała miano najpopularniejszej i najbardziej pożądanej. Z tego względu, przeróżne platformy wciąż starają się bombardować użytkowników takimi treściami. Krótkie filmiki mamy przecież na TikToku, Mecie, Instagramie i właśnie YouTube. Google postanawia więc dodać nieco nowych narzędzi, które powinny znacząco ułatwić tworzenie shortsów.YouTube Shorts - Gameby.pl

Wsparcie sztucznej inteligencji

Nikogo nie powinno zdziwić, że w nowych funkcjach, dostępnych w YouTube Shorts, główną rolę grać będzie sztuczna inteligencja. Już w niedługim czasie powinniśmy uzyskać dostęp do Dream Screen — opcji pozwalającej na wgranie do filmiku tła, stworzonego przez AI. Firma zapowiada to jako proste i szybkie rozwiązanie, które wpłynie na formę udostępnianych treści. YouTube Shorts - Gameby.pl

Firma zapowiedziała poprawę, jeśli chodzi o opcję wyszukiwania muzyki, którą podkłada się pod filmik. Od teraz w tym procesie weźmie udział sztuczna inteligencja. Pomoże ona dobrać muzykę w klimacie, który konkretnie interesuje twórcę. Na platformie zawita także funkcja Aloud. Pozwoli ona na dodanie do shorts’a automatycznego dubbingu. To coś, co YouTube stara się wprowadzać również w dłuższych produkcjach. Chodzi o zwiększenie zasięgu filmu, poprzez dotarcie do widzów, niemówiących w danym języku. Jak na razie testowany jest dubbing po angielsku, hiszpańsku i portugalsku.

YouTube Shorts — Garść mało znaczących zmian

Wszystkie zapowiedzi miały miejsce podczas wydarzenia Made on YouTube. Firma pochwaliła się wówczas, że shorts’y mają 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie oraz generują 70 miliardów wyświetleń każdego dnia. Trzeba przyznać, że są to oszałamiające liczby. Jak jednak mają się one do zmian, które platforma zamierza wprowadzić.YouTube Shorts - Gameby.pl

Warto przede wszystkim zaznaczyć, że dodanie nowych funkcji dla twórców jest jak najbardziej okej. Część z nich, która poszukuje odpowiednich środków do artystycznego wyrazu, będzie mogła od teraz tworzyć swoje treści w dużo łatwiejszy sposób. Czy to jednak oni generują te miliardy wyświetleń, o których mówi firma? Niekoniecznie. Platformy skoncentrowane na krótkich formach wideo są cały czas zalewane przez filmy głupie, szokujące, wywołujące tonę śmiechu. Mają one charakter podobny do tych, które można kojarzyć z Vine’a. Nie mają się jednak nijak do wideo, w którym ktoś używa masy efektów i starannie dobiera muzykę. Z nowych funkcji YouTube Shorts skorzysta zatem jedynie garstka użytkowników.

O redaktorze

Fan seriali, dobrej muzyki i dużych ilości kawy. Potrafi złapać się wielu rzeczy, jeśli akurat coś skradnie jego serce.

Wszystkie artykuły