timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

Podczas ostatniego wydarzenia GDC 2023 (Game Developers Conference) wydarzyło się coś, co wywołało niemały szok wśród publiczności. Również osoby, które później natrafiły na materiał z konferencji pozytywnie zaskoczyły się tym, co zostało na niej zaprezentowane. Mowa o nowej wersji silnika Unreal Engine 5.2. Możliwości nowej odsłony mogą znacząco namieszać w branży gier. Zobaczcie co potrafi ten silnik!

Unreal Engine 5.2 – Duże zmiany w obszarze grafiki

Twórcą nowej wersji silnika jest Epic Games. To właśnie przedstawiciele firmy zaprezentowali podczas konferencji możliwości efektu swojej pracy. Podczas prezentacji jeden z pracowników na żywo pokazywał możliwości silnika w specjalnie przygotowanym do tego, pokazowym fragmencie gry. Unreal Engine 5.2 - Gameby.pl

Co jednak właściwie oferuje nowa wersja. Przynosi ona kolosalne zmiany w grafice. Twórcy mówią o tym, że tym razem postawili na większą interakcję elementów gry między sobą. Chodzi między innymi o wodę oraz elementy otoczenia, które mają reagować na ingerencję gracza. Tak więc w zaprezentowanej części rozgrywki mogliśmy obserwować samochód, poruszający się po dżungli. Zachwyt publiczności wzbudziły takie drobiazgi jak poruszanie się lian, reakcja opon pojazdu na nierówny, kamienisty teren oraz rozpryskiwanie się wody, kiedy tester akurat po niej przejechał.

Nowy Unreal Engine zachwyca jednak nie tylko grafiką, choć tą można śmiało określić mianem fotorealistycznej. Twórcy pokazali również jakie zmiany skierowane są bardziej dla deweloperów. Silnik pozwala bowiem na proceduralne generowanie struktur. Dane elementy przestrzeni mogą być dowolnie zmieniane, przy czym cała reszta otoczenia w szybkim tempie dostosowuje się do nowego układu terenu. Daje to nieograniczone możliwości oraz znacznie przyspiesza pracę w tworzeniu lokacji. Unreal Engine 5.2 - Gameby.pl

Unreal Engine 5.2 – Rewolucja w branży?

Z pewnością wiele studiów gier skusi się na skorzystanie z dobrodziejstw zaprezentowanych przez Epic Games. Znacząco ułatwiają one proces tworzenia gry oraz zapewniają samym graczom niezapomniane doznania. Fakt, że praca z silnikiem przebiega tak prosto i szybko może wpłynąć na czas, w którym zwykle powstają nowe tytuły. Wychodzi więc na to, że zarówno osoby grające, jak i projektujące gry, mają wielki powód do zadowolenia.

O redaktorze

Fan seriali, dobrej muzyki i dużych ilości kawy. Potrafi złapać się wielu rzeczy, jeśli akurat coś skradnie jego serce.

Wszystkie artykuły