timerPrzewidywany czas czytania to 4 minuty.

Zauważyłem, że bardzo często rozpoczynam felietony stwierdzeniem ,,W dzisiejszym świecie…”. Tym razem użycie go, byłoby również byłoby wskazane. Tematem #Pogadajmy są bowiem reklamy, które najprężniej rozwijają się właśnie w XXI wieku.

Ale czy rozwój tego medium jest korzystny? Jak, i czy w ogóle wpływa to na nasze życie? Coraz to nowsze formy marketingu potrafią wywoływać w nas różne emocje. To właśnie dzięki temu, powinny one trafiać do coraz większej grupy odbiorców. Ale czy tak rzeczywiście jest?

Reklamy – Po co one komu?

Jedną z pierwszych myśli, jakie przyjdą nam do głowy, może być to, że reklamy nie są wcale potrzebne. Jest to tylko denerwujący materiał, który potrafi zepsuć nam oglądanie filmu, czy przeglądanie internetu. Znajdą się również przeciwnicy bilbordów i banerów reklamowych, które psują miejski krajobraz.Jednak na początku reklamy wyglądały nieco inaczej.

Kiedy branża marketingowa dopiero powstawała, producentom produktów zależało na tym, aby świat poznał to, co firma ma im do zaprezentowania. Oznacza to, że stawiano na opis produktu oraz to, aby był charakterystyczny. Dzięki temu ludzie dowiadywali się o nowych produktach, których nie mieli szansy jeszcze poznać. Zwiększano dzięki temu sprzedaż, ponieważ osoby, które wcześniej nie wiedziały o produkcie, zaczynały go kupować.

Reklamy - Gameby.pl

Dzisiejsza reklama różni się od jej pierwowzoru. Rzadko widzimy coś, co zrewolucjonowałoby nasze życie. Oczywiście, wciąż pojawiają się reklamy np. nowych smartfonów, ale nie jest to to samo, co kiedyś. Teraz reklamodawcy prześcigają się w tym, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Nie ważne jakim kosztem.

Reklamy – Nie są nam już potrzebne?

Dziwnie to mówić, ale według mnie, świat bez reklam mógłby istnieć bez większych szkód. Nadal wiedzielibyśmy, co chcemy kupić, gdzie tego szukać oraz, co jest z naszej perspektywy najlepsze.

Mimo, że reklamy są wciąż udoskonalane, to i tak ich forma od wielu lat pozostaje prawie bez zmian. W telewizji nadal spotykamy długie bloki, z których nie zapamiętujemy praktycznie nic. W internecie wciąż denerwują nas wyskakujące okienka, czy reklamy, które staramy się jak najszybciej pominąć. Reklama zamiast poprawiać wizerunek firmy, czy danego produktu, zniechęca nas do niego.

Reklamy - Gameby.pl

Co więcej, w dzisiejszych czasach, reklamy stają się coraz bardziej bezsensowne, ze względu na przyzwyczajenia konsumentów. Ludzie są przekonani co do znanych im produktów i wybierają te, które są dla nich najlepsze. Dobry marketing nie wiele w tej sprawie zmienia. Bardziej liczą się opinie naszych znajomych, to co słyszymy o produkcie w bliskim nam środowisku.

Gdzie zmierza marketing?

Warto się również zastanowić dokąd zmierza dzisiejszy marketing? Niestety coraz częstszym zjawiskiem jest ,,inwigilacja”, zwłaszcza użytkowników internetu. Reklamy są dostosowywane do preferencji ludzi, przez co każdy ogląda rzeczy, które powinny go interesować.

Tak wygląda to w teorii. W praktyce sprawdza się to nie najgorzej, ale przerażające jest to, że właściciele światowych firm wiedzą o nas tak wiele. Odsyłam Was do recenzji filmu Hakowanie Świata, w którym ten temat jest dogłębnie poruszony.

Reklamy - Gameby.pl

Mam nadzieje, że jasno przedstawiłem moje spostrzeżenia na temat reklam. Może nie powinniśmy zabiegać o ich likwidacje, ale na pewno są one mniej potrzebne i użyteczne, niż kilkadziesiąt lat temu. Jednak reklamy czasem są najważniejszą częścią zarobków dla danego medium. Chociaż w tym aspekcie są one całkiem pozytywne.

Tutaj możecie przeczytać poprzednie felietony z tej serii!

O redaktorze

Miłośnik seriali, muzyki alternatywnej i ciepłych napojów. Zapalony podróżnik. Na co dzień przeciętny chłopak z Warszawy. Potrafi zmienić zainteresowania o 180 stopni w ciągu miesiąca. Recenzent seriali w GameBy.pl. Początkujący w pracy redakcyjnej, lecz ambitny i chętny do działania.

Wszystkie artykuły