timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

Muszę powiedzieć, że w mojej redakcyjnej ,,karierze”, jeszcze nigdy nie pojawiłem się na żadnej konferencji. Uważałem, że może to nie dla mnie i będzie lepiej jeśli ktoś inny się na nią wybierze. Do czasu.

Rozpoczął się kwiecień, a wraz z nim nadeszła 4. edycja Multiscreen Day, czyli konferencji poświęconej komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Dzięki miesięcznikowi organizatorom, czyli „Media & Marketing Polska” i serwisowi  informacyjnemu MMP24, a także dzięki naczelnemu redaktorowi GameBy.pl, udało mi się na nią dostać.

Opowiem w skrócie o konferencji, prelekcjach i prelegentach, gdyż według mnie tegoroczny Multiscreen Day był naprawdę ciekawy i pełny różnorakich zagadnień z dziedziny marketingu.

Multiscreen Day 2019 – Marketing w XXI wieku

Wiadomo, że świat cały czas prze naprzód, a media takie jak internet i telewizja, coraz częściej stają się częścią naszego życia. Zamiast szukać informacji w gazetach, czy wysłuchiwać ich w radiu, wolimy skorzystać z internetu. To właśnie w internet zaczynają celować reklamodawcy, aby pokazać swój produkt szerszej publice. Jako iż marki zaczynają inwestować w kampanie internetowe, pojawia się zjawisko multiscreeningu.

Ale czym jest ten multiscreening? Jak sama nazwa wskazuje, pojęcie to obejmuje działanie na wielu ekranach. Może to być chociażby reklamowanie produktu jednocześnie w internecie, telewizji, ale też na przykład wielkich ekranach w centrach miast. Odnosi się to również do wykorzystywania przez ludzi wielu ekranów, czyli chociażby ,,wojny” internetu z telewizją, o której możecie przeczytać tutaj.

Ostatnimi czasy multiscreening jest w cenie, ponieważ pozwala uzyskać setki tysięcy odbiorców, którzy obejrzą konkretną reklamę. Dodatkowo, ciekawa kampania pozwala na przyciągnięcie do siebie nowych, zainteresowanych klientów.

Multiscreen day - Gameby.pl

Jeden temat – 15 prelekcji

Jednak, chociaż 15 prelekcji zawierało w sobie temat multiscreeningu, to każda z nich była unikatowa i opowiadała o nieco odmiennych zagadnieniach. Pojawił się na przykład dr Tomasz Baran, który na podstawie badań przedstawił, na co Polacy poświęcają czas, korzystając z komputera, smartfona, czy chociażby oglądając telewizję.

Omówiona została także rywalizacja TV i wideo online. Kolejni prelegenci wyjaśnili również czym jest branded content (reklama produktów w serialach, czy filmach) oraz doradzali jak z nim nie przesadzić i nie zniechęcić do siebie widza.

Pojawiły się również osoby odpowiedzialne za pierwszą w Polsce reklamę na żywo nowej Skody Fabii. Opowiedzieli oni o trudnościach związanych z projektem oraz o całym procesie tworzenia reklamy live.

Multiscreen day - Gameby.pl

Uczestnicy konferencji mogli również zobaczyć wizję przyszłości związaną z ekranami Out Of Home, czyli wszelkimi ekranami, które widujemy poza domem. Pojawiła się także Rebecca Hill z National Geographic, aby przedstawić proces umacniania się tejże marki na globalnym rynku. Jednym zdaniem – każdy z prelegentów prezentował coś ciekawego, wartego uwagi.

Graala znajdziesz na Multiscreen Day

Co do strony technicznej i organizacyjnej, to nie mam tutaj żadnych zarzutów, co więcej chciałbym pochwalić organizatorów. Ms Mermaid, czyli centrum konferencyjne znajdujące się przy warszawskim brzegu Wisły, to doskonałe miejsce na tego typu wydarzenia.

Multiscreen day - Gameby.pl

Strona audiowizualna także nie zawiodła. Wszystko było dobrze słyszalne, a prezentacje multimedialne sprawiały, że prelekcje były jeszcze ciekawsze. Przerwy na kawę oraz lunch zapewnione przez organizatorów były bardzo miłym dopełnieniem całości konferencji. Z niecierpliwością czekam na przyszłoroczny Multiscreen Day.

O redaktorze

Miłośnik seriali, muzyki alternatywnej i ciepłych napojów. Zapalony podróżnik. Na co dzień przeciętny chłopak z Warszawy. Potrafi zmienić zainteresowania o 180 stopni w ciągu miesiąca. Recenzent seriali w GameBy.pl. Początkujący w pracy redakcyjnej, lecz ambitny i chętny do działania.

Wszystkie artykuły