Przewidywany czas czytania to 3 minuty.
Muszę powiedzieć, że w mojej redakcyjnej ,,karierze”, jeszcze nigdy nie pojawiłem się na żadnej konferencji. Uważałem, że może to nie dla mnie i będzie lepiej jeśli ktoś inny się na nią wybierze. Do czasu.
Rozpoczął się kwiecień, a wraz z nim nadeszła 4. edycja Multiscreen Day, czyli konferencji poświęconej komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Dzięki miesięcznikowi organizatorom, czyli „Media & Marketing Polska” i serwisowi informacyjnemu MMP24, a także dzięki naczelnemu redaktorowi GameBy.pl, udało mi się na nią dostać.
Opowiem w skrócie o konferencji, prelekcjach i prelegentach, gdyż według mnie tegoroczny Multiscreen Day był naprawdę ciekawy i pełny różnorakich zagadnień z dziedziny marketingu.
Multiscreen Day 2019 – Marketing w XXI wieku
Wiadomo, że świat cały czas prze naprzód, a media takie jak internet i telewizja, coraz częściej stają się częścią naszego życia. Zamiast szukać informacji w gazetach, czy wysłuchiwać ich w radiu, wolimy skorzystać z internetu. To właśnie w internet zaczynają celować reklamodawcy, aby pokazać swój produkt szerszej publice. Jako iż marki zaczynają inwestować w kampanie internetowe, pojawia się zjawisko multiscreeningu.
Ale czym jest ten multiscreening? Jak sama nazwa wskazuje, pojęcie to obejmuje działanie na wielu ekranach. Może to być chociażby reklamowanie produktu jednocześnie w internecie, telewizji, ale też na przykład wielkich ekranach w centrach miast. Odnosi się to również do wykorzystywania przez ludzi wielu ekranów, czyli chociażby ,,wojny” internetu z telewizją, o której możecie przeczytać tutaj.
Ostatnimi czasy multiscreening jest w cenie, ponieważ pozwala uzyskać setki tysięcy odbiorców, którzy obejrzą konkretną reklamę. Dodatkowo, ciekawa kampania pozwala na przyciągnięcie do siebie nowych, zainteresowanych klientów.
Jeden temat – 15 prelekcji
Jednak, chociaż 15 prelekcji zawierało w sobie temat multiscreeningu, to każda z nich była unikatowa i opowiadała o nieco odmiennych zagadnieniach. Pojawił się na przykład dr Tomasz Baran, który na podstawie badań przedstawił, na co Polacy poświęcają czas, korzystając z komputera, smartfona, czy chociażby oglądając telewizję.
Omówiona została także rywalizacja TV i wideo online. Kolejni prelegenci wyjaśnili również czym jest branded content (reklama produktów w serialach, czy filmach) oraz doradzali jak z nim nie przesadzić i nie zniechęcić do siebie widza.
Pojawiły się również osoby odpowiedzialne za pierwszą w Polsce reklamę na żywo nowej Skody Fabii. Opowiedzieli oni o trudnościach związanych z projektem oraz o całym procesie tworzenia reklamy live.
Uczestnicy konferencji mogli również zobaczyć wizję przyszłości związaną z ekranami Out Of Home, czyli wszelkimi ekranami, które widujemy poza domem. Pojawiła się także Rebecca Hill z National Geographic, aby przedstawić proces umacniania się tejże marki na globalnym rynku. Jednym zdaniem – każdy z prelegentów prezentował coś ciekawego, wartego uwagi.
Graala znajdziesz na Multiscreen Day
Co do strony technicznej i organizacyjnej, to nie mam tutaj żadnych zarzutów, co więcej chciałbym pochwalić organizatorów. Ms Mermaid, czyli centrum konferencyjne znajdujące się przy warszawskim brzegu Wisły, to doskonałe miejsce na tego typu wydarzenia.
Strona audiowizualna także nie zawiodła. Wszystko było dobrze słyszalne, a prezentacje multimedialne sprawiały, że prelekcje były jeszcze ciekawsze. Przerwy na kawę oraz lunch zapewnione przez organizatorów były bardzo miłym dopełnieniem całości konferencji. Z niecierpliwością czekam na przyszłoroczny Multiscreen Day.