timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

Kwestia reklam jest ostatnio coraz częściej poruszana. Dobrym przykładem jest YouTube, który od jakiegoś czasu rozważa agresywniejszą politykę reklamową, mającą na celu zachęcenie użytkowników do zakupu Premium. Mało kto spodziewałby się, że zainteresowanie większym przychodem z reklam wykaże też Uber. Firma jest właśnie w trakcie testowania najnowszego rozwiązania, które na dobre może zmienić jej przyszłość.

Uber – Jeszcze więcej reklam

Pomysł firmy jest niezwykle prosty, ale jednak w pewien sposób rewolucyjny. Chodzi o umieszczenie w samochodach tabletów, które służyłyby właśnie do wyświetlania reklam. Choć Uber zapewnił, że pomysł jest dopiero w fazie testowej, to idea już wzbudziła niezadowolenie ludzi. Patent wydaje się bowiem dość inwazyjny. Nie trzeba nawet wspominać o tym, że przecież nie mamy tu do czynienia z akcją charytatywną. Ludzie płacąc za przejazd, nie czują się zobowiązani, by dodatkowo zasilać portfel firmy.

Testy są prowadzone na razie jedynie w San Francisco i Los Angeles. Firma zapowiedziała jednak, że najprawdopodobniej szybko zobaczymy reklamy również w innych miastach. Pomysł jest przez Ubera traktowany całkowicie poważnie. Może to być swego rodzaju rozwiązanie na mierne przychody firmy. Uber twierdzi, że to rozwiązanie jest początkiem rewolucji.

Znalazło się już aż 40 dużych marek, które są zainteresowane reklamowaniem swoich produktów w taksówkach. Chętnych zatem nie brakuje, firma będzie najpewniej mogła przebierać w ofertach i wybierać tylko te najkorzystniejsze.

Uber – Na tym niestety nie koniec

Otrzymaliśmy także informacje wskazujące na to, że więcej reklam pojawi się również w aplikacjach firmy. Tak więc np. Uber Eats może wkrótce zostać zbombardowane reklamami. Pytanie, gdzie w tym wszystkim podziało się dbanie o komfort użytkownika?

W kwestii nowej strategii jest jeszcze niestety wiele niedopowiedzeń. W końcu tablety zamontowane w autach, nie powinny być jedynie przestrzenią reklamową. Być może firma za ich pomocą udostępni pasażerom informacje o trasie albo zaoferuje inne atrakcyjne i przydatne funkcje. Wtedy niezbyt częste pojawianie się reklam było by uzasadnione.

O redaktorze

Fan seriali, dobrej muzyki i dużych ilości kawy. Potrafi złapać się wielu rzeczy, jeśli akurat coś skradnie jego serce.

Wszystkie artykuły