timerPrzewidywany czas czytania to 3 minuty.

Apple ewidentnie wychodzi naprzeciw użytkownikom, którzy posiadają sprzęt firmy, ale nie koniecznie jest to komputer. Mowa bowiem o osobach, korzystających z urządzeń z systemem Windows. To dla nich Apple przygotowało nowe aplikacje, które właśnie trafiły do Microsoft Store. Można pobrać je już w tym momencie, całkowicie za darmo. Do tej pory, przez długi czas trzeba było polegać na iTunes, które lata świetności miało już za sobą.

Apple – Czas na dobre pożegnać iTunes

Jeszcze jakiś czas temu, aplikacją dostępną na urządzeniach z Windowsem, skierowaną dla posiadaczy sprzętu Apple było iTunes. Oferowała ona tak naprawdę sporo przydatnych funkcji. Zaczynając od możliwości odtwarzania i zakupu muzyki i podcastów, przez filmy, na tworzeniu kopii zapasowej kończąc. Mimo takich możliwości aplikacja nie była zbytnio doceniana przez odbiorców. Z roku na rok, coraz bardziej odstawała, w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych. Apple - Gameby.pl

Apple zdecydowało się na zakończenie wspierania aplikacji. Oznaczało to brak aktualizacji, ale pozostawioną możliwość wykorzystywania funkcji programu. To również ulega jednak zmianie. Wszystko za sprawą nowych aplikacji, które dosłownie chwilę temu trafiły do Microsoft Store.

Nowe aplikacje są trzy. Wszystkie z nich powinny być dobrze znane posiadaczom sprzętu od Apple. Mówimy tu bowiem o Apple TV, Apple Music oraz Urządzeniach Apple. Te aplikacje mają bezpośrednio zastąpić iTunes.

Apple – Wszystko powinno działać sprawniej

Co ciekawe, do poprawnego działania aplikacji, wymagana jest instalacja wszystkich trzech programów. Są one dostępne dla posiadaczy urządzeń z systemem Windows 10 oraz Windows 11. Funkcjonalności, które oferują, są dosyć podobne do tego, co można znać już z przeszłości. Apple TV to serwis VOD, umożliwiający odtwarzanie filmów i seriali. Apple Music to jego streamingowy serwis muzyczny, a Urządzenia Apple służyć będą do zarządzania sprzętem, tworzenia kopii zapasowych itp.Apple - Gameby.pl

Firma z nadgryzionym jabłkiem w logo wyraźnie idzie konsumentom na rękę. Ten producent znany był od lat z postępowania w nieco inny sposób, mianowicie nachalnej promocji swojego ekosystemu. Dochodziło wręcz do sytuacji, kiedy niektóre rozwiązania, były tworzone specjalnie w ten sposób, aby nakłaniać klienta do nabywania produktów firmy. Tymczasem dzisiaj, pojawia się coraz więcej rozwiązań, które pokazują, że między gigantem z Cupertino a innymi firmami technologicznymi, panują niemal przyjazne warunki.

O redaktorze

Fan seriali, dobrej muzyki i dużych ilości kawy. Potrafi złapać się wielu rzeczy, jeśli akurat coś skradnie jego serce.

Wszystkie artykuły