timerPrzewidywany czas czytania to 4 minuty.

Dziś bierzemy pod lupę grę książkową, a dokładnie książkę z serii „Escape Quest” od wydawnictwa Egmont pod tytułem: „Arséne Lupin rzuca wyzwanie”. Gra jest dedykowana od 12 lat i można w nią grać solo lub wspólnie ze znajomymi, jest również podany orientacyjny czas ile może trwać nasza rozrywka, czyli 3 godziny, oczywiście wszystko zależnie jest od tego  jak będzie nam szło.

Czym są książkowe gry?

Czym są książkowe gry? W skrócie są to opowieści interaktywne, w których nie idziemy stronami po kolei tylko na stronę, którą wskazuje nam autor, w których my podejmujemy pewne decyzje i musimy rozwiązać pewne zagadki.

Poznajcie Lupina – Złodzieja – dżentelmena

Jak można się domyślać „Arséne Lupin rzuca wyzwanie” jest inspirowana historią i postacią Arséne Lupina, czyli włamywacza-dżentelmena.

Pewnie  kojarzycie serial Netflixa „Lupin”, którego  2 sezon ma dziś premierę. Wracając jednak  do książki, otwierając ją na początku  mamy zasady  rozgrywki i wskazówki jak grać.

Jak podjąć wyzwanie Arsene Lupina?

Wcielamy się w postać dziecka bogatych rodziców, który kradnie chcąc poczuć adrenalinę i aby mieć rozrywkę. Dowiadujemy się, że Lupin przez media ogłosił konkurs na ucznia, a wygra ten kto ukradnie biżuterię. Po drodze czeka nas mnóstwo łamigłówek oraz zagadek, dodatkowo z tyłu książki są też wskazówki oraz rozwiązania do zagadek jakby nam nie szło. Mamy dodatkowe przedmioty i narzędzia pomocnicze, ale tez musimy kupować narzędzia jeśli są nam potrzebne. Wszystko zależy od naszych wyborów. Nie jest to gra tylko dla jednej osoby, można wspólnie w dwie czy trzy osoby rozwiązywać zagadki, domyślać się o co chodzi i mówić o wyborach. W samej książce zagadki nie są banalne, trzeba naprawdę nad nimi posiedzieć i chwilę  pomyśleć. Bardzo ciekawe są również zwroty akcji oraz motywy różnych postaci. Wiele rzeczy może zaskoczyć w tej książce. Czy podejmiesz wyzwanie?

Szczerze  mówiąc ta książka spodobała mi się od kiedy ją po raz pierwszy  zobaczyłam. Głównie dlatego, że miałam styczność i przyjemność grać w komiksach paragrafowych, to samo tylko w wersji komiksowej, zazwyczaj też posiada wiele zakończeń. Z dużych plusów w tej książce chciałabym nadmienić grafika Tiffanie Uldry, której ilustracje w tej książce świetnie oddają klimat historii. Dodatkowo wszystkie zagadki, ich różnorodność oraz trudność urzekają i są stanowczo plusem jak i język książki, który z specyficznym wybrzmieniem wprowadza nas w francuski i tajemniczy klimat.

Podsumowanie

Jeśli chodzi o minusy, to na pewno jest gra na raz, w to chodź można zagrać drugi raz to już znając odpowiedzi i zakończenie raczej wiele nas nie zaskoczy. Warto podkreślić, że raczej nie jest to na jedno posiedzenie, albo raczej może być trudne wykonać wszystko i przeczytać na raz. Podsumowując polecam dla każdego kto uwielbia zagadki i główkować oraz lubi postać czy historię tytułowego Lupina, samą grę książkową oceniam na 7/10.

[wp-review]