timer

Przewidywany czas czytania to 3 minuty.

Kilka dni po przeprowadzce do nowej dzielnicy otrzymaliście tajemnicze zaproszenie. Sąsiedzi zaprosili Was na powitalny obiad. Wszystko byłoby w porządku, jednak podczas otwierania listu zaczął unosić się dziwaczny zapach.
Gdy przyszliście w gościnę, zaczęliście zauważać pewne niepokojące detale… Doniczki gospodarzy mają kształt czaszek, a rośliny mają macki. Na tyłach domu widać kilka drewnianych krzyży… Puls zaczyna Wam przyspieszać. Dzwonek do drzwi ma kształt gałki ocznej, a po jego naciśnięciu rozlega się przeraźliwy krzyk. Kiedy drzwi się otwierają, Wasze obawy się potwierdzają – sąsiedzi to POTWORY!
Sąsiedzi uprzejmie oferują Wam na obiad najobrzydliwsze dania. Próbujecie unikać potwornych składników jednego za drugim, aż w końcu ktoś z Was nie może dłużej zwlekać i musi połknąć śmierdzące kąski. Weźcie głęboki wdech, zanim włożycie do ust włochate klopsiki czy ryż z larwami! Ble!
(opis od wydawcy)

Potrzebne komponenty i czas rozgrywki

W pudełku gry znajdziemy 100 kart w pięciu różnych kolorach, w każdym kolorze są 4 zestawy kart od 1 do 5. Do rozgrywki potrzeba od 3 do 7 graczy, a czas rozgrywki wynosi około 20 minut.

Interakcja i rozgrywka

Unikaj kart z obrzydliwymi daniami!

Na początku gry każdy dostaje na rękę 12 kart. Zadaniem graczy jest odrzucanie kart zgodnych z kartą warunku (ten sam kolor karty lub taka sama wartość). Ale możemy również w odpowiednim momencie zebrać ze stołu kartę warunku oraz cały stos kart odrzuconych. Wówczas zmienimy tę kartę po to, żeby pozbywać się np. czerwonego koloru kart, których wartości liczą się podwójnie do punktów karnych. Celem gry jest zebranie jak najmniejszej liczby punktów ujemnych. – I tu pojawia się pierwszy i jedyny zauważony przeze mnie problem: zliczanie punktów ujemnych jest dosyć mylące. Moja rada: o wiele łatwiej gra się, gdy gracze starają się otrzymać jak najmniej punktów.

Sama gra trwa tyle rund, ilu jest graczy. Po zakończeniu ostatniej rundy gracze podliczają swoje punkty ujemne, a wygrywa gracz, który ma ich najmniej.

Dodatkowy powód, dlaczego granie na liczby ujemne jest mylące, to fakt, że na samych kartach nie mamy zapisanych liczb ujemnych, a dodatnie. Punkty, więc zlicza się tak: 1+1+5+1+3 = 12 -> czyli -12 punktów. A celem i tak jest mieć ich najmniej, czyli mieć wynik jak najbliższy zeru.

Wariant dodatkowy

Jeśli gracz zagra kartę składnika identyczną jak karta warunku (pod względem koloru i numeru), wówczas nie wykłada jej na środek stołu, ale kładzie przed sobą awersem do góry. Takie karty zostają przy graczu do końca rundy. Podczas podliczania punktów mają wartość dodatnią: numer na karcie czerwonej ma wartość od 1 do 5, a karta w każdym innym kolorze ma wartość 1. Dzięki temu możliwe jest zakończenie gry z wynikiem dodatnim.

Wrażenia końcowe

Gra, mimo swojej prostoty, zapewnia mnóstwo emocji i napięcia. Wraz z upływem czasu i kolejnych rund, gracze stają się coraz bardziej zestresowani, a rywalizacja sięga zenitu. Jest to świetna gra do rozegrania w dobrym gronie, chociaż pełne zrozumienie zasad na początku może zająć trochę czasu. Jednak gdy już się je opanuje, trudno przestać grać!

P.S.: Jeśli nie macie dużo czasu, możecie skrócić grę i zakończyć rozgrywkę w dowolnej rundzie, zamiast grać tyle rund, ilu jest graczy.

Życzymy Miłego Grania!

O redaktorze

Studentka Filologii Angielskiej. Miłośniczka mitologii nordyckiej oraz słowiańskiej. Lubi szeroko pojętą popkulturę, a w wolnych chwilach słucha videoesejów, głównie o tematyce filmowej i serialowej.

Wszystkie artykuły