Przewidywany czas czytania to 3 minuty.
Jeżeli chodzi o social media, konkurencja pomiędzy różnymi firmami występowała od zawsze. Kolejne platformy prześcigały się jeśli chodzi o funkcje, które mogą zaoferować użytkownikom. Wynikiem takich działań były wzrosty i spadki popularności różnych aplikacji na przestrzeni lat. Sprawa z serwisami streamującymi muzykę wyglądała nieco inaczej. W tej branży nie zmienia się zbyt wiele. Od lat najpopularniejsze aplikacje utrzymują się na topie i zyskują coraz to nowych użytkowników. Czy TikTok Music może odmienić tą sytuację?
TikTok Music – Co szykuje firma z Chin?
Business Insider donosi, że w maju tego roku, chińska firma ByteDance, odpowiedzialna właśnie za TikToka, zarejestrowała nowy znak towarowy. Chodzi o nazwę ,,TikTok Music”. Można się zatem spodziewać, że pracują oni nad serwisem streamingowym, który miałby konkurować z największymi firmami obecnymi aktualnie na rynku.
Tutaj pojawia się pierwszy problem. Tidal, Spotify i Apple Music są dostępne dla użytkowników od lat. Ludzie mają swoich ulubieńców, ale korzystają przede wszystkim z wyżej wymienionych serwisów. Nie bez przyczyny nie obserwowaliśmy nowych firm, próbujących rozpocząć walkę o słuchaczy.
W tej branży trudno o wielkie rewolucje. Aplikacja do słuchania muzyki powinna przede wszystkim oferować sporą bibliotekę utworów, oferować dobrą jakość dźwięku i przejrzysty, estetyczny wygląd. Słuchacze nie oczekują niczego więcej. Oczywiście w poszczególnych aplikacjach pojawiają się udoskonalenia, takie jak na przykład wyświetlanie tekstu danej piosenki. Szybko jednak dana funkcja staje się obecna prawie wszędzie.
TikTok Music – Szansa na sukces
ByteDance być może liczy na grono swoich wiernych fanów. Aplikacja ma bowiem ponad 3 miliardy pobrań na całym świecie. TikTok Music nie miałoby również problemów z odpowiednią promocją, jako że sam TikTok to medium ściśle powiązane z muzyką.
Nie można zapomnieć jednak o licznych kontrowersjach związanych z ByteDance. Liczne wykorzystania, jeśli chodzi o prywatność użytkownika, sprawiły, że firma straciła zaufanie wielu osób. TikTok Music również może okazać się narzędziem, służącym do wyciągania danych osobowych.